Ktoś postanowił udoskonalić Japońską zabawkę

0
24 / 4
Zgłoś

Aby dodać komentarz zaloguj się proszę.

Komentarze:

  • pawel-lizurek

    Ultima Online zaczęła MMO żaden cukierkowy WOW. ..

    1
  • Anonimowy

    Street Fighter było chyba prędzej niż Mortal Kombat...

    0
  • Anonimowy

    Fallout. Bo pokazał, jak powinny wyglądać RPGi.

    12
  • Anonimowy

    A gdzie jest kurde Half Life?

    -1
  • Anonimowy

    Pokemon Red

    4
  • Anonimowy

    Dune 2 nie była przebojem? Dla mnie nigdy żaden RTS jej nie przebił.

    7
  • jan-michalski

    Nie ma Ultimy...Gdyby nie Ultima, nie byłoby 90% gier RPG które dzisiaj znamy i jest to powszechnie znany fakt...GDZIE ULTIMA JA SIE PYTAM!

    17
  • Rycerz mówiący "Ni"

    @jan-michalski - Bo Ultimy w naszym rodzimym kraju praktycznie nikt nie zna z tego co widzę. ;_;

    4
  • pawel-lizurek

    @jan-michalski Bo gracze uo jak My to już wyjadacze hehe CL na zawsze hehe w pamięci

    2
  • janusz_kopyto

    Grałem we wszystkie prócz wowa ;)

    0
  • Elavion
    Elavion 10 lat temu Odpowiedz

    w pewnym sensie starcraft/warcraft3 zrewolucjonizowały świat gier, bo to na nie powstały aeon of strife i dota :)

    1
  • Anonimowy

    Ale mortal kombat sam naśladował street fightera...

    -6
  • Anonimowy

    Nie naśladował został stworzony jaką odpowiedź , I zupełnie inaczej tworzono tą grę w porównaniu z SF

    5
  • Anonimowy

    Podajecie w komentarzach tytuły gier, które odniosły ogromny sukces i są megapopularne, ale nijak się mają do zmiany świata gier. Np taki gothic - nazwałabym go sobie grą tysiąclecia i należy do ścisłego grona moich ulubionych RPGów, ale czy zrewolucjonizował wirtualną rozrywkę? Wątpię.Oto moje propozycje:1. Pierwsza gra ever - kółko i krzyżyk z 1952r2. Tenis dla dwóch - pierwsza gra wykorzystująca kontrolery3. Spacewar z 1962 - pierwsza gra z grafiką wektorową4. Jak Mario to nie 'Super Mario Bros', tylko 'Donkey Kong' :) bo to w 'Donkey Kong' pierwszy raz pojawia się postać Mario, który potem pojawiał się w milionie innych gier 5. "Mystery House" pierwsza komputerowa gra polegająca na wpisywaniu komend [Sheldon gra w coś takiego w jednym z odcinków BBT]6. Ktoś wspomniał o Księciu Persji - owszem. W 1989 'Prince of Persia' szokuje graczy płynnością ludzkich ruchów7. "Alone in the dark" - też już ktoś wczesniej wspomniał. W 1992r we Francji pierwszy survival horror gra spędza sen z powiek biedakom lubiących adrenalinę8. Wolfenstein 3D - słusznie.Dalej mi się nie chce, bo tak można jeszcze długo i długo, a to są takie podstawy które mi się szczególnie wryły w pamięć :) pozycje 1-4 to gry na automaty, ale można je zaliczyć. Tak myślę.

    6
  • Babcia z przychodni

    Half life - pierwsza strzelanka z fabułą, szach mat

    -6
  • Rycerz mówiący "Ni"

    @BabciaZPrzychodni - Ale Doom i Wolfek miały fabułę. ;-; Niezbyt skomplikowaną, ale miały. Half-Life za to odmienił sposób prowadzenia narracji w grze.

    2
  • Anonimowy

    w donkey kongu był jumpman i był stolarzem ale owszem, był pierwowzorem mario

    0
  • grzegorz-stec

    A gdzie Ultima Online,Alone in the dark?

    3
  • Anonimowy

    Brakuje wielu tytułów, a między innymi Silent Hill'a, który był pierwszym horrorem nie polegającym na jumscarach ;)

    -8
  • Anonimowy

    alone in the dark i system shock cos ci mowia ?

    9
  • Anonimowy

    Gawd, co za bezsensowne zestawienie.Wolfstein 3D - tru, pierwsza strzelanka, ale w rzeczywistości była ona 3D (w sensie rozgrywki). Zasadniczo preludium do Dooma.Mortal Kombat - eee, bez jaj. Była popularna, ale gatunku nie zrewolucjonizowała.Dune 2 - no ok, niech w miarę będzie. Nie mniej pomysły na te gry istniały wcześniej, a to wcale nie była najlepsza realizacja.World of Warcraft - totalny bulshit. WoW był ogromnym sukcesem finansowym i marketingowym, ale na rynku za wiele się nie zmieniło.Cywilizacja - gatunek sam dla siebie. Świetna gra, ale przełomem nie była.Mario - no proszę...Doom - jedna, że się zgodzę.The Sims - to samo co z WoWem. Świat sie od Simsow nie zmienił. Sim City - to samo co Cywilizacja. Zajebista gra, ale to tyle. Fifa - bez jaj. Te wszelkie gry sportowe były może i fajne, ale nie wpływały tak jakoś mocno na rynek.A gdzie Quake I (pełne 3D)? Gdzie wspomniany przez kogoś Half-Life czy Counter-Strike? Nie jestem fanem samochodówek, ale gdzie są np. NFS'y ? Zwłaszcza kilka pierwszych części. Gdzie GTA? Diablo? W zestawieniu są gry które miały wpływ niewielki lub prawie żaden, a brakuje tytułów naprawdę zmieniających bardzo dużo.

    -13
  • Anonimowy

    tl;dr - zgodze się z grami które lubie, a te których nie lubie zmieszam z błotem

    21
  • Anonimowy

    Nie zgodzę się co do WoWa, w którego do dziś dzień sporadycznie gram z mniejszymi lub większymi przerwami. Po wydaniu WoWa wszystkie kolejne mmorpg przez kilka lat nieudolnie go naśladowały wprowadzając rzeczy, które w WoWie były już sporo wcześniej. Tak naprawdę nawet niektóre dzisiejsze mmorpg wciąż zżynają z niego pomysły, więc nie mów mi, że ta gra nie wpłynęła za bardzo na gatunek mmorpg, bo tego się słuchać nie da. Przypomnę, że gra ma ponad 10 lat i wciąż miliony graczy na całym świecie, a to chyba o czymś świadczy. Nie wspomnę już o tym, że co miesiąc trzeba na nią wydać około 40zł. Strach pomyśleć ile osób by grało, gdyby była za darmo. Tyle w temacie. Pozdrawiam :)

    9
  • Anonimowy

    Problem w tym, że to co "wprowadził" WoW istniało już wcześniej i nie było w nim nic odkrywczego. Jednak świat MMORPG tworzą gracze, a to jest coś, czego większości gier MMO brakowało. Natomiast WoW "pojechał" na tytule "Warcraft" i od samego początku budził ogromne zainteresowanie, tym samym umożliwiając sobie rozwój. Mój znajomy był ogromnym fanem tego typu gier i w większość był ten sam problem: na wyprawę nie pójdziesz, bo nie ma z kim (szczególnie gdzieś dalej). Klonów WoWa powstało bardzo dużo, czemu żaden nie odniósł nawet w połowie takiego sukcesu? Bo nie było z kim grać.

    -4
  • gregorm-gm

    Wow nie ma prawa tu być ze względu że gra nadal trzyma swój poziom to było parę dobry gier przed nią więc nie zgadzam się z autorem!

    -8
  • Anonimowy

    Wolfenstein 3D - Pierwsza prawdziwa trójwymiarowa strzelanka? Hahahahahhahahahha. Trójwymiarowa. Hahahahha. To była iluzja trójwymiaru.

    -13
  • Anonimowy

    Tak samo, jak każdy obraz 3D wyświetlany na monitorze 2D...Ray casting jest po prostu jedną z metod generowania obrazu z perspektywą i nie jest wcale "mniej 3d" niż np. ray tracing (którym robi się obecnie wszystkie filmy)

    13
  • Anonimowy

    Tooo znaczy postacie i obiekty były dwuwymiarowe. Tylko bloczki były w 3D. Pierwszą trójwymiarową strzelanką można nazwać Quake'a.

    8
  • Anonimowy

    To smutne, że w zestawieniu nie pojawiło się żadne cRPG ani horror. Przecież jest Ultima, Fallout, Sanitarium, Baldur's Gate... Te gry też były w końcu rewolucjami w rozwoju elektronicznej rozrywki ;)

    21
  • Anonimowy

    żadan z tych znakomitych gier nie wprowadziła nic rewolucyjnego do świata gier

    -8
  • Anonimowy

    żadna*

    -1
  • Anonimowy

    Co najmniej Fallout i Baldurs Gate należy zaliczyć do gier przełomowych (chociaż ja bym za taką uznał raczej Planescape: Torment). Wbrew pozorom przełom to niekoniecznie tworzenie nowego gatunku. Czasem po prostu zaznaczenie JAK należy działać w danym gatunku.

    9
  • Anonimowy

    Powinien być Gothic. Ta gra była przełomem - mimo bugów, średniej grafiki, drętwej animacji, zupełnie skopanemu interfejsowi - handel bryłkami rudy(!), twórcy dostali nieograniczony kredyt zaufania na każdą kolejną część i tak jest do dzisiaj.

    -1
  • Rycerz mówiący "Ni"

    Ultima w ogóle nie jest rewolucją. CH*J TAM, ŻE ZASADNICZO STWORZYŁA KOMPUTEROWE RPGI, NIE ZNAM WIĘC NIE MOŻE BYĆ REWOLUCJĄ.

    -1
  • Anonimowy

    ultima underworld, pierwsza gierka fps w ktorej gracz mogl patrzec w gore, w dol, skakac. Daggerfall, prawdopodobnie najwiekszy niegenerowany losowo swiat w historii gier (rowny ~70% powierzchni wielkiej brytanii). Do tego brakuje wielu gier ktore albo rozpoczely calkiem nowe gatunki lub byly na tyle unikalne zeby sie mocno wybic w istniejacych jak syndicate, dungeon keeper, magic carpet, theme park, ufo: enemy unknown, thief, system shock 1 i 2, sacrifice, giants, black and white...

    2
  • Anonimowy

    @ostatni nonimek Dungeon Keeper wróć !

    0
  • Anonimowy

    dzie NFS II SE, pierwsza i zarazem najlepsza wyścigówka wykorzystująca akcelerator 3d? grało się..

    2
  • Anonimowy

    Ooo, "Wiedźmina" nie ma? No dziwne.

    -4
  • Razi91
    Razi91 10 lat temu Odpowiedz

    Chyba ludzie nie zauważyli sarkazmu. A podobno tylu tu mistrzów tego ,,szlachetnej umiejętności''

    2
  • M4rcin111

    Kolejny cebulowy PCciarz, kótry w dupie był i g****o wie.

    -46
  • Anonimowy

    @M4rcin111 Więc... podaj swoje tytuły, które to według ciebie na zawsze zmieniły branżę gier.

    17
  • oliaia
    oliaia 10 lat temu Odpowiedz

    A gdzie pierwszy Prince of Persia :(

    33
  • Rafal
    Rafal 10 lat temu Odpowiedz

    @oliaia Właśnie to maiłem napisać, pierwszy PoP był rewolucją jeżeli chodzi o animacje w grach komputerowych.

    5
  • janusz_kopyto

    @oliaia @rafal.marchewka.9192 Dla mnie był odpowiednikiem 2d tomb raidera.

    1
  • Anonimowy

    Brak Half-Life/Counter-Strike dyskwalifikuje to zestawienie.

    -7
  • Anonimowy

    Half-Life tak - pierwszy FPS z porządną fabułą. Ale Counter-Strike? W czym on niby był rewolucyjny? Na pewno nie w multiplayerze bo to spopularyzował wyżej wymieniony Doom.

    12
  • Anonimowy

    @szymon-staszczyk Counter-Strike całkowicie zrewolucjonizowa***multiplayer, można powiedzieć, ze wprowadził zapoczątkował e-sport. Skoro Doom wprowadził deathmatch, to Counter-Strike wprowadził taktyczną grę drużynową, w oparciu o realistyczne bronie. Counter-Strike przez wiele lat był grą, która dzierżyła palmę pierwszeństwa w ilości graczy. Po 15 latach ludzie dalej w niego grają i dalej jest to jedna z najpopularniejszych gier. Gra, która wywodzi się od fanowskiej modyfikacji. Pokazał, że fajnowska modyfikacja może być popularniejsza od gry do której została stworzona. Na pewno Counter-Strike o wiele bardziej zrewolucjonizował branżę gier niż Simsy.

    7
  • darek1234

    "realistyczne bronie" - hmm.... chyba większość fpsów ma bardziej realistyczne bronie niż CS.

    -1
  • Anonimowy

    @darek1234 Tak, szczególnie Wolfenstein 3D, Doom, Quake czy Unreal Tournament. Mówimy o 2001 roku. Counter-Strike wprowadził do multiplayera realistyczne bronie i podejrzewam, że między innymi dzięki temu stał się najpopularniejszym sieciowym FPSem zarówno swoich czasów (2001-2005) jak i wszechczasów. Wprowadzając zaś drużynową rywalizację sportową zrewolucjonizował rozgrywkę sieciową i zapoczątkował zjawisko e-sportu.

    5
  • darek1234

    Nie pamiętam chyba tylko Unreal Tournament, a tak to grałem w Wolf3d, Doom i Quake (3 arena). W każdej z tych 3 gier potrafiłem zabić (trochę lepiej albo gorzej). Jedynie w CSie nie potrafiłem zabić (nawet bota który kuca, mierząc w głowę z odległości kilku/kilkunastu centynemtrów). Więc nawet Wolf3D albo Doom ma "o niebo lepsze realistyczne bronie".

    -3
  • Anonimowy

    @darek1234 O mój borze (błąd celowy gramatyczni naziści), jesteś ignorantem i d*****m... Counter Strike wprowadził do multiplayera takie bronie jak Ak47, M4 czy MP5, to miał na myśli anonim pisząc o realistycznych broniach. Zaś problem na który Ty zwracasz uwagę to nierealistyczny model strzelania, który jednak jest o niebo bardziej realistyczny od modelu strzelania w Wolfie3D czy Doomie. W CSie masz zjawisko odrzutu broni, które istnieje również w rzeczywistości. Zostało ono jednak w tej grze wyolbrzymione w celu uczynienia jej bardziej skillową. W Doomie i Wolfie3D odrzutu jakiegokolwiek brak, więc nie mów mi nic o realiźmie w tych grach.

    2
  • darek1234

    @anon Co masz na myśli, że CS wprowadził AK47. Nazwę? No chyba żartujesz. Realistyczne br wygląd, realistyczny model strzelania ( strzał w głowę = śmierć ), realistyczna ilość amunicji, nazwa itp. No i właśnie na nic się zda broń która wygląda jak AK47, ma naboje tak jak AK47 jak model strzelania jest NIE RALISTYCZNY. Taką broń nie mogę nazwać realistyczną. A co do wyolbrzymionego odrzutu - jeśli jest on nie taki jak w rzeczywistości, to jest on nie realistyczny. Koniec - kropka. Jest bardziej realistyczne, że gracz (ten w grze) jest silny i broń nie ma odrzutu, niż, że pociski magicznie odbijają się od głowy.

    -1
  • darek1234

    ucieło: "Realistyczne bronie to:"

    0
  • Rycerz mówiący "Ni"

    Wolfenstein 3D nie był pierwszym FPSem (choć był pierwszym z tych popularniejszych), tylko Catacomb 3D.

    10
  • firol100
    firol100 10 lat temu Odpowiedz

    @lolxdv nie prawda Catacomb 3D to może być pierwsza gra FPP ale nie FPS w końcu FPS to skrót od First Person Shooter a w Catacomb grasz magiem i naparzasz tylko kulami ognia więc jest to bardziej przygodówka FPP a nie FPS nie myl pojęć kolego ;)

    11
  • kamkaskan

    @lolxdv Zadna z tych gier nie jest 3D, sa 2,5D...

    -4
  • Kafar199
    Kafar199 10 lat temu Odpowiedz

    @firol100 Co za geniusz...FPP to nie nazwa gatunku tylko rodzaju użytej kamery/przedstawienia świata. Catacomb 3D to FPS a nie żadna przygodówka...jezu jak w ogóle mogłeś to nazwać przygodówką... Nazwa gatunku nie ma nic do realiów w grze. Odpal Dooma, zamień Marine na jakiegoś aliena który strzela kwasem czy innymi kolcami i dalej masz FPS, zamień wrogów i setting na średniowieczne-fantasy i trupy/zombie i dalej masz FPS'a

    edytowano: 10 lat temu
    5
  • Rycerz mówiący "Ni"

    @kamkaskan - Owszem. Nie zmienia to jednak faktu, że gry miały "3D" w tytule. Gra nie nazywa się Wolfenstein, tylko Wolfenstein 3D. Mimo iż była 2,5D.

    1
  • Anonimowy

    Pierwszym FPS-em z prawdziwym 3D był Quake II

    0
  • nightwish011b

    A gdzie Thief: The Dark Project?

    -9
  • nightwish011b

    Pytanie do tych co mnie zminusowali. Czy któryś z was będzie miał odwagę i napisze dlaczego mi dał minusa?

    edytowano: 10 lat temu
    2
  • Anonimowy

    @nightwish011b Gra nic nie zmieniła w branży.

    0
  • nightwish011b

    @szymon-staszczyk Naprawdę? A mi się wydaje, że zmieniła i to sporo. To napisz mi, dlaczego wg. ciebie nic nie zmieniła.

    1
  • NerkaGreen

    @szymon-staszczyk Przecież Thief: The Dark Project czyli inaczej pierwszy Thief jest rewolucją gier skradankowych. Nawet w grze Dishonored można odnaleźć hołd składany tej grze!

    0
  • Nakwasowany

    Pierwszy fps-em był Catacomb 3D, ale to DooM tak naprawdę zapoczątkował wszystkie FPSy. Na każdą kolejną mówiło się "doomopodobna".

    7
  • Anonimowy

    @Nakwasowany co ty pier*olisz, jak gra która zapoczątkowała silniki dla FPSów był quake.

    -15
  • Nakwasowany

    w dupie byłeś w g****o grałeś :)

    8
  • Rycerz mówiący "Ni"

    @Nakwasowany Em... Kłejk wyszedł 3 lata po doomie, więc...

    0
  • Nakwasowany

    @lolxdv To prawda ale co to ma do Króla FPS-ów czyli DooMa? Więc?

    4
  • Rycerz mówiący "Ni"

    @Nakwasowany - Em, no właśnie. Tak jakby cię w swoim komentarzu poparłem, więc lekko nie wiem o co ci chodzi. ;/

    0
  • Nakwasowany

    @lolxdv małe nieporozumienie bo zwróciłeś się do mnie w tej wypowiedzi więc myślałem, że do mnie strzelasz :)

    1
  • Rycerz mówiący "Ni"

    @Nakwasowany - Zasadniczo to kliknąłem odpowiedz do pana Anona. System komentarzy na kwejku jest jednak tak skonstruowany, że Anonów nie zaznacza w odpowiedzi. Powinno to wyglądać tak "@Nakwasowany @Anon - ". Wyszło jednak jak wyszło.

    0
  • Anonimovvy

    Hearthstone'a, ani w HotS'a, ani w Dotę, ani w LoL'a, ani w *tu wstaw dowolną mobę*...

    -12
  • Anonimowy

    @Anonimovvy chodzi panu o dune 2?

    6
  • Anonimovvy

    Pośrednio.

    1
  • Pechowski

    @Anonimovvy, skoro został wymieniony Starcraft i Warcraft to raczej jasne, że nie gralibyśmy w moby.

    5
  • Anonimovvy

    @Pechowski Myślisz, że wszyscy kwejkowicze o tym wiedzą?

    1
  • Pechowski

    @Anonimovvy, no to niech się douczą, zanim zaczną pisać takie komentarze.

    1
  • Anonimowy

    Ciekawe, którzy producenci bijatyk naśladowali Mortala xD ? Mortal był zgapiony z japońskich gier, a od części 2 zerżnął system combosów ze SF2 jak wszystkie inne bitki do dziś.

    -3
  • sefirotfl

    Dokładnie

    -2
  • Anonimowy

    Jest conajmniej 10 tytułów które zrzynały z Mortala.

    4
  • Mewtwo
    Mewtwo 10 lat temu Odpowiedz

    A gdzie GTA III? To była rewolucja w dziedzinie trójwymiarowego otwartego świata.

    177
  • kacper.kozminski.585

    @Mewtwo Ogólnie GTA nie tylko 3 :D

    -13
  • peres1290

    @Mewtwo Sporo Cie ominęło skoro to była "rewolucja w dziedzinie trójwymiarowego otwartego świata"

    5
  • Doomsday
    Doomsday 10 lat temu Odpowiedz

    @peres1290 Na przykład? Bo nie pamiętam żadnej trójwymiarowej piaskownicy wydanej przed 2001

    edytowano: 10 lat temu
    0
  • toudi68
    toudi68 10 lat temu Odpowiedz

    The Elder Scrolls II: Daggerfall - świat wielkości Wielkiej Brytanii

    28
  • Doomsday
    Doomsday 10 lat temu Odpowiedz

    @toudi68 Ok, punkt dla ciebie, aczkolwiek gdybyś spytał pierwszego lepszego gracza o pierwszego sandboxa w 3d, większość raczej podałaby właśnie GTA3, więc kwestia która z tych gier miała większy wpływ na "elektroniczną rozrywkę" jest dyskusyjna.

    2
  • Anonimowy

    @Doomsday kolejny przykład: Shenmue, gra z 1999 roku. Otwarty świat 3d

    9
  • Anonimowy

    @Doomsday Kolejna seria: Driver ;)

    5
  • AceLevy
    AceLevy 10 lat temu Odpowiedz

    @Mewtwo @Doomsday Słyszeli koledzy o grze pt. Strife? Co prawda nie całkowicie otwarty, ale w pewnym sensie jednak ;) Gra powstała na silniku Dooma.

    1
  • Anonimowy

    @Mewtwo Bo seria GTA ssie

    -7
  • Doomsday
    Doomsday 10 lat temu Odpowiedz

    O Shenmue przyznaje nie słyszałem. Driver - owszem miał otwarty świat, ale to wyścigówka a nie sandbox. W pierwszym poście źle się wyraziłem, przed wydaniem gta3 niewiątpliwie były sandboxy w 3d, ale żaden z nich nie miał takiego wpływu na rozwój gier jak gta.

    3
  • MIC2
    MIC2 10 lat temu Odpowiedz

    @Mewtwo Ekhm, ekhm.... A Homeworld?

    0
  • Anonimowy

    @Doomsday pierwsze gta bylo troszeczke innowacyjne bo laczylo gatunki top down racing (np micro machines) z top down shooter (np alien breed), trzecia czesc to po prostu ewolucja tego polaczenia ktore przenioslo gre z widoku top down do tpp, jasne seria jest bardzo popularna jednak nie miala ona rewolucyjnego wplywu na rozwoj gier

    0

0.072815895080566